Κυριακή 11 Ιουνίου 2006

Νύχια μαυρισμένα

Πριν από κάποιον καιρό η Άννα με ρώτησε τί κάνω.
"Κοίτα να δεις" της είπα, "όταν θα με βλέπεις με νύχια μαυρισμένα στο αριστερό χέρι, θα πάει να πει πως είμαι καλά".

-------------------------------

Η πολίτικη λύρα (kemence τουρκιστί) έχει τρεις χορδές.
Η μπάσσα, είναι μια σολ από βιολί.
Η μεσαία είναι μια ρε από τσέλο.
Από τσέλο είναι και η πρίμα, λα αυτή.


Οι χορδές εξωτερικά είναι από αλουμίνιο.
Καθώς λοιπόν στις περισσότερες λύρες (έξον της ποντιακής, του κεμεντζέ) παίζονται με το νύχι και όχι με το μήλο των δακτύλων, η τριβή με το αλουμίνιο αφήνει τα σημάδια της.

(η πάνω φωτογραφία είναι από τον φίλο μου τον Γρηγόρη,
η κάτω φωτογραφία είναι από τον φίλο μου τον Χρήστο Κανατά)

10:34 π.μ.
Κυριακή, ια' Ιουνίου ,βστ'

Ωραία μέρα.
Καιρό είχα να βάψω τα νύχια μου.

5 σχόλια:

lemon είπε...

μ αρέσει να σε βλέπω οτι είσαι καλά

iooanni είπε...

Τί να σε κάνω που δεν έχεις ένα e-mail στο profile σου;

Ανώνυμος είπε...

Κι εγω θα ηθελα μερικα κομματια απο πολιτικη λυρα. Οποιος μπορει θα του ειμαι υποχρεος... Το ημέιλ μου είναι diacoman@otenet.gr Γεια!!

stavros είπε...

Γεια σας παιδιά. Ξέρει κανείς αν στο σημείο που μπαίνει ο καβαλάρης υπάρχει εσωτερικό στήριγμα μεταξύ καπακιού και σκάφους;

iooanni είπε...

Δεν υπάρχει.
Υπάρχει όμως το στήριγμα μεταξύ καβαλάρη και σκάφους.
(Ή αλλιώς, ψυχή)
Για αυτό και ο καβαλάρης της πολίτικης λύρας εξέχει από τις τρύπες του καπακιού.

Κάποιοι, χρησιμοποιούν σε σημεία του ηχείου μικρά ξυλάκια (οδοντογλυφίδες ακόμα) για να δημιουργήσουν "γέφυρα/ες" μεταξύ των δύο.